روند بازگشت به زندگی طبیعی بعد از جراحی بینی
نوشته شده توسط : ipooshak

جراحی بینی تاثیرات مختلفی روی بدن انسان دارد. برخی از این تاثیرات مثبت و برخی منفی هستند. تاثیر مثبت جراحی بینی همان زیبا تر شدن بینی و بهبود فرآیند تنفس است. تاثیرات منفی ای که جراحی بینی بر بدن انسان می گذارد می تواند همان عوارض طبیعی جراحی باشد یا بر اثر عملکرد منفی جراحی به وجود بیاید. تاثیرات منفی طبیعی یا همان عوارض جراحی بینی موقت هستند و پس از مدتی از بین می روند. اما در همین مدت بر زندگی فرد داوطلب جراحی بینی تاثیراتی می گذارند.

جراحی بینی باعث می شود شما تا مدتی نتوانید روند طبیعی زندگی خودتان را پی بگیرید. تحرک شما محدود می شود و غذا خوردن شما نیز اندکی با مشکل مواجه می شود و نمی توانید هر غذایی را بخورید. اما این مشکلات تا همیشه پابرجا نمی ماند و مدتی بعد از جراحی می توانید همان کارهای سابق را انجام دهید. در ادامه قصد داریم محدودیت هایی که بعد از جراحی بینی با آن مواجه می شوید و روند رها شدن از این محدودیت ها را بازگو کنیم.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

محدودیت های بعد از جراحی بینی

شما نمی توانید بعد از جراحی بینی تحرک زیادی داشته باشید. دلیل آن هم این است که تحرک زیاد باعث افزایش حجم و دفعات تنفس و در نتیجه خونریزی بینی می شود. این تحرک می تواند دویدن، شنا کردن، بلند کردن اجسام سنگین، بالا رفتن از تعداد زیادی پله یا فعالیت جنسی باشد. هر گونه کاری که به بینی شما فشار بیاورد ممنوع است.

خوردن غذاهای سفت نیز تا مدتی برای شما ممنوع است. دلیل آن نیز مشخصا فشار وارد شدن به فک ها و بینی است. ضمنا باید تا حد امکان از غذاهایی که باعث یبوست می شوند دوری کنید و از غذاهای فیبردار بیشتر استفاده کنید. زیرا یبوست باعث مشکل در دفع و در نتیجه فشار آمدن به بینی می شود.

دیگر محدودیت های مهم استحمام و خیس شدن بینی است. تا مدتی باید تنها با محلول های مخصوص به شکلی بسیار آرام بینی خود را نظافت کنید و حدالامکان از خیس شدن بینی جلوگیری کنید.

جراحی بینی

مراحل بازگشت به روند عادی زندگی بعد از جراحی بینی

یک هفته بعد از جراحی بینی موعد اولین معاینه پس از جراحی شما است. در این معاینه پانسمان بینی شما باز می شود و بخیه ها نیز بیرون آورده می شوند. سپس روی بینی چسبی زده می شود که بعد از آن نیز باید خودتان به شکل منظم آن را عوض کنید. بعد از این یک هفته می توانید با احتیاط به حمام کردن بپردازید ولی همچنان نباید بینی خیس شود. در کنار آن می توانید اندکی به فعالیت های روزمره خود برسید. با گذشت دو تا سه هفته می توانید کمی فعالیت خود را بیشتر کنید و با کمی قدم زدن در هوای آزاد حال و هوای خود را عوض کنید. در تمام این مراحل محافظت از بینی در برابر ضربه خوردگی و عوامل آسیب زا در اولویت است. با گذشت یک ماه از جراحی بینی می توانید اکثر فعالیت های سابق خود را از سر بگیرید و از چهره جدیدی که جراحی به شما بخشیده لذت ببرید.





:: برچسب‌ها: جراحی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: